Warsztaty były wyjątkowe, ponieważ dały nam możliwość lepszego zaznajomienia się z tematem pisania prac naukowych. Język pisania prac, umiejętność rozróżniania badań retro- i prospektywnych, znajomość wskaźników bibliometrycznych, czy też pozyskiwanie dofinansowania – wszystko to, czego nie było nam dane wynieść ze studiów, a co jako aspirujący młodzi naukowcy powinniśmy wiedzieć. Dodatkowo ostatnie warsztaty prowadzone przez Dariusza Aksamita dotyczące popularyzacji nauki stanowiły potrzebne dopełnienie tego, czym nauka powinna być dla ogółu społeczeństwa, nie tylko osób z wykształceniem akademickim.
Zofia Kachlik, Wydział Lekarski GUMed
Zajęcia w ramach cyklu „Niezbędnik młodego badacza” przedstawiły nam całe spektrum zagadnień, z którymi osoby myślące o karierze naukowej czy też początkujący naukowcy mogą się zmierzyć – zaczynając od podstaw teoretycznych, jak rodzaje badań, przez planowanie eksperymentów nie zapominając o przyszłej analizie statystycznej, aż po wskazówki przydatne na etapie pisania artykułu do publikacji. Prowadzącymi byli wspaniali naukowcy. Ich historie mogą nas nie tylko inspirować, ale i dodawać motywacji w momentach zwątpienia. Cykl zajęć zakończyliśmy świetnymi warsztatami na temat popularyzacji nauki. We współczesnym świecie, gdy rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji jest tak proste i powszechne, to niezwykle ważny element pracy naukowca. A wszystko to w świetnej atmosferze wypełnionej dobrym humorem i uśmiechem.
Michał Walaszek, Wydział Lekarski GUMed
Uczestnictwo w cyklu warsztatów „Niezbędnik młodego badacza” uświadomiło mi, jak wiele rzeczy trzeba przemyśleć zanim rozpocznie się badanie naukowe. Czuję, że znajomość tych kwestii pozwoli mi w przyszłości sprawniej planować i organizować własne badania. Myślę, że ten cykl spotkań jest idealny dla studentów wyższych lat, którzy mają już w głowie pomysły na własne badania, ale nie wiedzą, jak się za to wszystko zabrać. Osobiście najbardziej podobały mi się warsztaty z komunikacji naukowej i popularyzacji nauki oraz Experimental design. Wyniosłem z nich dużo przydatnej i praktycznej wiedzy, o której w ogóle lub tylko w bardzo małym stopniu wspomina się w czasie studiów.
Adam Borys, Międzyuczelniany Wydział Biotechnologii UG i GUMed